De Smaak van Nederland
Exakt klockan sex på kvällen avnjuter nederländarna en tallrik stamppot (med såsgrop) eller den traditionella kvällsmaten bestående av kött, potatis och grönsaker. Det är den traditionella bilden, men kanske inte en sann bild av vårt kök idag. Janny van der Heijden, känd från matlagningstv, djupdyker ner i det nederländska köket i De Smaak van Nederland för att undersöka om typiska nederländska rätter fortfarande står på vardagsmenyn, eller om vi idag föredrar en snabb och enkel pastarätt. 24Kitchen har gjort omfattande efterforskningar och har svaret på alla dessa frågor. I sex överraskande avsnitt, med olika teman, förklarar Janny hur det verkligen ser ut.
I det här avsnittet undersöker Janny de utländska influenserna på det nederländska köket.
I det här avsnittet undersöker Janny om nederländsk matlagning har förändrats med tiden.