A world without Beethoven?
År 2020 firar världen Ludwig van Beethovens 250-årsdag. Kompositören betraktas som en av den klassiska musikens största innovatörer. Men vad betyder det egentligen? Hur skulle världen låta utan honom? Utan detta geni, skulle filmkompositioner, jazz, konceptalbum och mycket mer existera som vi känner det?