Beethoven's Ninth: Symphony for the World
Ludwig van Beethovens nionde symfoni är kanske det mest populära klassisk musikstycket i världen. Denna dokumentär visar aktuella tolkningar och introducerar passionerade personligheter som för oss närmare Beethoven och hans verk: den kinesiske kompositören och Oscarpristagaren Tan Dun, den engelska kompositören Gabriel Prokofiev och den grekisk-ryska dirigenten Teodor Currentzis.