Der Bürgermeister-Macher
Bakom flera politiska stjärnor i södra Tyskland står Klaus Abberger – den gåtfulle ”Borgmästarmakaren”. En spinndoktor som verkar i skuggorna och förvandlar hoppfulla kandidater till inflytelserika ledare. Med exklusiv tillgång avslöjar en filmskapare den dolda världen hos mannen som drar i demokratins trådar.