Playing for the Mob
Vad händer när man kombinerar "Maffiabröder" med collegebasket? Du får "Playing For The Mob", berättelsen om hur gangstern Henry Hill - spelad av Ray Liotta i 1990 Martin Scorsese-klassikern - hjälpte till att av förbestämma Boston College basketmatcher under säsongen 1978-79. Detaljerna för skandalen avslöjas för första gången på film genom vittnesmål från spelarna, de federala utredarna och de som låg bakom, inklusive Hill, som dog kort efter att han intervjuades. "Playing For The Mob" må utspela sig i collegebasketens till synes gyllene värld, men som "Maffiabröder" är detta en berättelse om girighet, svek och räkenskap. I slutändan delar de båda samma budskap: Med så mycket pengar på spel kan du inte lita på någon.