Big Shot
En historia om en dröm som blev en lögn, och hur en storslagen bluff plågade en ikonisk NHL-franchise och gick nästan oupptäckt.
År 1996, var de en gång dominerande New York Islanders väldigt illa ute. Usel prestation och bristande ledning drev bort hockey-franchisens lojala fans. Laget nådde botten. Då dök en affärsman från Dallas upp vid namn John Spano, som gled in och gick med på att köpa laget för 165 miljoner dollar. Det började ljusna för Islanders. Men det var bara bluff och båg. ”Big Shot” undersöker en extraordinär skandal som uppslukade Islanders. Som inslag finns den enda intervjun Spano någonsin givit om Islanders-affären. Den här filmen är en oförglömlig historia om en dröm som blev en lögn – och hur ett storslaget bedrägeri till en början gick oupptäckt.