Dark Water
Mystiska ljud, envisa läckor med mörkt vatten och andra märkliga händelser i den övergivna lägenheten ovanför, gör att Dahlia ger sig ut på oförglömlig och märklig jakt. En jakt som släpper lös en ström av fruktansvärda mardrömmar.
Dark Water med Jennifer Connelly i huvudrollen är en mardrömslik thriller. Dahlia Williams (Connelly) och hennes femåriga dotter har flyttat in i en sliten lägenhet i ett nedgånget bostadshus för att börja ett nytt liv. Något mystiskt verkar ha hänt tidigare i den tomma lägenheten ovanför, och det ständiga droppandet och rinnandet från vattenledningarna blir till floder av mörkt vatten som varslar om en skrämmande hemlighet. Dark Water är baserad på den japanska klassikern med samma namn och utforskar de mörka djupen kring hur långt en mor är beredd att gå för att skydda sin dotter.