Soy Luna
När Luna flyttar till Buenos Aires i Argentina med sina adoptivföräldrar får hon lära sig att kärleken kan förflytta berg, oavsett tid och avstånd. Hon är en ung, klarsynt tjej som – av oklar anledning – förlorade sina biologiska föräldrar när hon var nyfödd. När hon växer upp träffar hon människor med olika bakgrund och från nya platser, personer som kanske ge mer information om hennes ursprung. Under tiden upptäcker hon att passion, vänskap och kärlek kan hjälpa henne uppnå det liv hon alltid önskat sig.