Tini: Violettas nya liv
När Violetta (Martina ’Tini’ Stoessel) återvänder hem efter sin världsturné möts hon av oväntade nyheter som får henne att börja ifrågasätta sin tillvaro. För att få svar på sina frågor tackar hon ja till en resa till andra sidan jorden. Under en lång sommar i en vacker italiensk kuststad börjar Violetta upptäcka vem hon verkligen är, vilket leder till ett artistiskt, musikaliskt och inte minst personligt uppvaknande. När dåtid, nutid och framtid möts upptäcker Violetta sitt sanna jag - Tini - den kvinna och artist som hon alltid var menad att bli.