Tjuren Ferdinand
Ferdinand blir en dag bortförd för att delta vid tjurfäktningar. Fast besluten att återvända samlar han ett udda gäng för ett äventyr som visar att man aldrig ska döma en tjur efter hornen.
Den klassiska berättelsen om den stora tjuren med ett ännu större hjärta, som hellre luktar på blommor än stångas med de andra tjurarna. När Ferdinand en dag misstas för att vara farlig blir han bortförd för att delta vid tjurfäktningar. Fast besluten att återvända till sin familj samlar han ett udda gäng för ett fantastiskt äventyr som visar att man aldrig ska döma en tjur efter hans horn.