Anthony Hopkins och Alec Baldwin spelar tillsammans i det här spännande actionäventyret som utforskar en fascinerande fråga: Tänk om din värsta fiende var din enda chans att överleva?
Efter en flygplanskrasch i den frusna vildmarken i Alaska ställs den intellektuelle miljardären Charles Morse (Anthony Hopkins) mot den självbelåtne modefotografen Robert Green (Alec Baldwin) i en brutal överlevnadskamp. Var och en upptäcker snart att den största faran inte ligger i naturen utan i mänsklig rädsla, förräderi och möjligen mord.