Kalle Ankas nye granne
Med ett nytt hus kommer även en möjlighet för Kalle att älska sin granne. Det är lättare sagt än gjort när grannen är Pete och hans odrägliga hund, Muncey. Deras grannosämja blir snart förstasidesstoff och hela staden samlas för att se dem slåss.