Lost in Karakorum
Den episka 1500 km-långa flyg- och campingresan Damien Lacaze och Antoine Girard gör i hjärtat av Himalaya och Karakorum-bergen. Denna resa är faktiskt en inledning och acklimatisering för att bestiga Spantik (7027 m) från den närmaste staden på två dagar, tack vare glidflygning. Är det verkligen uppnåeligt? Vad är gränserna för en sådan färd? Kan vi verkligen komma tillbaka oskadda?