Elton John: Never Too Late
Elton John blickar tillbaka på sitt liv, och den otroliga första tiden av hans 50-åriga karriär, i den här känsloladdade resan som sluter cirkeln. Medan han förbereder sin sista konsert i Nordamerika, på Dodger Stadium, tar Elton oss tillbaka i tiden och berättar om sin kamp mot motgångar, misshandel och missbruk, och hur han vann den för att bli den ikon han är idag.
Elton John blickar tillbaka på sitt liv och de tidiga åren i sin otroliga karriär medan han förbereder sin sista konsert i Nordamerika. När han tar farväl av sina fans med ett historiskt avsked, reser han tillbaka i tiden, till sin enkla början som en fattig musiker som måste kämpa sig igenom motgångar, misshandel och missbruk för att bli den ikon han är idag. Fullpackad med alla hans största hits, samt med mindre kända pärlor från 70-talet och aldrig tidigare visade filmer från Eltons privata arkiv, delar den här intima och känsloladdade berättelsen en bit musikhistoria från första parkett: Eltons banbrytande uppträdande på Troubadour Club 1970, författandet av ”Tiny Dancer”, liveuppträdandet med John Lennon i Lennons sista offentliga uppträdande nånsin. Det är ett porträtt av en av de mest hyllade personerna inom pophistorien, och ett unikt fönster in i hans makalösa uppkomst, närapå undergång och triumferande framgång. Med exklusiv tillgång till Elton på scenen, bakom kulisserna och i inspelningsstudion, delar den här dokumentären Elton Johns historia i en helt ny tappning.