Story of... Chocolate
I denna dokumentär spårar Judith Jones chokladens ursprung i Mesoamerika, där mayaindianerna och aztekerna först upptäckte kakaon. Hon utforskar hur choklad utvecklades från en lokal delikatess till ett globalt fenomen, med miljoner som nu är beroende av kakao för sin försörjning. Följ med Judith när hon avslöjar chokladens varaktiga lockelse och kulturella betydelse.