Max Payne
En detektiv med olösta brott som specialitet utreder hämndlystet mordet på hans familj och före detta partner, och avslöjar sanningen bakom en lukrativ men extremt dödlig drogverksamhet.
Mark Wahlberg levererar en explosiv rolltolkning i denna actionfyllda thriller baserad på det legendariska, tuffa videospelet. Max Payne är en polis som tar lite hänsyn till regler och har inget kvar att förlora. Med hämndlystnad är han fast besluten att hitta de ansvariga för det brutala mordet på hans familj, men hans tvångsmässiga utredning tar honom med på en mardrömsresa.