Transhumance - Routes of a Disappearing Life
Varje år leder en spansk familj 3 200 djur på en hisnande ritt längs uråldriga leder. De lever enligt den gamla livsstilen transhumance. När moderna påtryckningar hotar deras framtid, blir familjens motståndskraft ett bevis på vad som kan räddas när människor kämpar för sånt som är viktigt för dem.