Morden i Mauresbergen
I hjärtat av bergskedjan La Sainte Victoire upptäcker soldater på skogsmanövrar en kropp full av pilar. Polislöjtnant Diane Giraud skickas för att utreda fallet. Inom kort samarbetar hon med kapten Alex Lançon, en juridisk tjänsteman som fått i uppdrag av armén att delta i utredningen. Efterforskningen leder dem till Bernard Dufour, chefen för en förening som arbetar med missdådare.