Action och äventyr, Science fiction
Den episka berättelsen om en man som upptäcker att han har den fantastiska förmågan att teleportera sig var som helst i världen.
En ung man med förmågan att teleportera sig skyddas i hemlighet av sin frånvarande, kluvna mamma. Han försöker uppvakta sin flickvän samtidigt som han ligger i krig mellan en annan ”Jumper” och ”Harlequins”, en ond grupp som ägnar sig åt att förgöra Jumpers.