Armageddon
När NASA:s chef inser att det bara är 18 dagar innan Jorden kommer att förgöras av en asteroid lika stor som Texas, har han bara lösning: Att landsätta ett gäng råskinn till oljeborrare på asteroiden och släppa en atombomb rakt ner i dess kärna.
Med en hastighet av 35 000 km i timmen är en gigantisk asteroid på väg att kollidera med jorden. För att förhindra katastrofen anlitar NASA-chefen Dan Truman (Billy Bob Thornton) världens främste oljeborrare Harry S. Stamper (Bruce Willis), den ende som kan klara uppdraget. Under 12 intensiva dagar skall han och hans mannar tränas till astronauter och inte minst – till att rädda världen. I rollen som Harrys dotter Grace ser vi Liv Tyler och hennes stora kärlek AJ spelas av Ben Affleck. Armageddon är en actionfilm i rasande tempo från Michael Bay och Jerry Bruckheimer, männen bakom The Rock och Pearl Harbor.