The Good Traitor
Den 9 april 1940 attackeras Danmark av Nazityskland med krav på omedelbar och villkorslös kapitulation. Samtidigt på andra sidan Atlanten sitter Danmarks ambassadör i Amerika, våghalsen och världsmannen Henrik Kauffmann, som är villig att satsa allt i ett kast.
Den 9 april 1940 attackeras Danmark av Nazityskland med krav på omedelbar och villkorslös kapitulation. Regeringen kapitulerar efter några timmar och inleder därefter samarbete med nazisterna. Samtidigt på andra sidan Atlanten sitter Danmarks ambassadör i Amerika, våghalsen och världsmannen Henrik Kauffmann, som är villig att satsa allt på ett kort. Han vägrar att ge efter för de tyska kraven och lanserar istället en rebellisk plan för att besegra Hitler och ge det danska folket tillbaka sin frihet.