De tre kompisarna Niels, Thomas och Andreas har alla sina problem, men särskilt Andreas har det lite extra jobbigt just nu. Han har inte gått vidare efter sin skilsmässa, men det har hans exfru Hanne gjort och det med besked.
De tre kompisarna Niels, Thomas och Andreas har alla sina problem, men särskilt Andreas har det lite extra jobbigt just nu. Han har inte gått vidare efter sin skilsmässa, men det har hans exfru Hanne gjort och det med besked. Hon har fått en ny framgångsrik man och en vacker dotter, och liksom för att strö salt i såren så har paret till råga på allt bett Andreas att bli flickans gudfar. Han accepterar motvilligt och han vill nu visa alla och envar att han är minst lika framgångsrik och lycklig. Med bara fem dagar kvar till dopet bestämmer sig Andreas för att han måste ha med sig en flickvän till dopet – och bästa stället för att ragga upp en tjej är så klart på en singelfolkhögskola...