Pakten
17 år har gått sedan Karen Blixen gav upp sina äventyr i Afrika och återvände till Danmark till ett liv i ruiner. Nu, 63 år gammal, är Karen Blixen världskänd, men hon lever sitt liv som enstöring tills hon träffar den 30-åriga poeten Thorkild Bjørnvig.
17 år har gått sedan Karen Blixen gav upp sina äventyr i Afrika och återvände till Danmark till ett liv i ruiner. Härjad av syfilis och förkrossad av förlusten av sin gård och sitt livs kärlek återuppfinner hon sig själv som en konstnärlig superstjärna. Nu, 63 år gammal, är Karen Blixen världskänd, men hon lever sitt liv som enstöring tills hon träffar den 30-åriga poeten Thorkild Bjørnvig. Tillsammans sluter de en pakt och hon lovar att göra honom till en stor konstnär i utbyte mot hans ovillkorliga lydnad, oavsett till vilket pris.