Figaro och Frankie
Mimmis katt Figaro försöker ta sig en tupplur, men kanariefågeln Frankie envisas med att sjunga. Ett bråk uppstår där Frankies bur välter. Mimmi tror att Figaro har ätit upp Frankie, men fågeln har helt enkelt flugit iväg. Till slut räddar Figaro Frankie från grannens hund, och husfriden återställs.