Exodus: Gods and Kings
Den hyllade regissören Ridley Scott ger nytt liv till den episka berättelsen om när Moses (Christian Bale) tar sig an ett imperium och gör revolt mot den egyptiska faraon.
Från den hyllade regissören Ridley Scott kommer Exodus: Gods and Kings, den episka berättelsen om en mans mod att ta sig an ett imperium. Detta spektakulära äventyr andas nytt liv i berättelsen om Moses (Christian Bale) när han trotsar farao Ramses (Joel Edgerton) och leder 400 000 slavar på ett monumentalt uttåg ur Egypten.