Kingdom of the Mummies
I skuggan av världens älsta pyramid hittar ett team arkeologer, ledde av dr Ramadan Hussein Egyptens första gravkapell.
Ett team arkeologer, ledda av dr Ramadan Hussein upptäcker en intakt gravkammare under sanden. Fylld med skatter och saker världen aldrig skådat, har platsen potential att ändra allt vi vet om mumifieringar och avslöja hemligheter från faraoernas tid. Nu har teamet utforskat varje mysterium och ledtråd i den första egyptiska gravkapellet någonsin.