High School Musical
East High tas med storm när relationen mellan Troy, stjärnkapten i skolans basketlag och Gabriella, en smart ny elev, blir nåt mer än bara en skolromans. När de två upptäcker att de älskar att sjunga, tar de plats i rampljuset vilket leder till att hela East High drabbas av en musikalisk yra.