Beskyddare av egyptens skatter
En djupdykande och actionfylld serie som följer flera team av internationella egyptologer som gräver fram uråldriga arkeologiska fynd i Egypten. Genom utgrävningar och aldrig tidigare skådad åtkomst till teamen i arkeologins frontlinje följer vi dessa nutida utforskare medan de kämpar mot brännande hetta och ogästvänlig terräng för att göra sina livs upptäckter.