Hypnotisören
En familj i Stockholm blir offer för ett meningslöst mord, och den enda familjemedlemmen som överlever är den femtonårige sonen. Vittnet ligger i koma samtidigt som familjens äldsta dotter är spårlöst försvunnen. Kriminalpolis Joona Linna fruktar att hon kan bli mördarens nästa offer och i en kamp mot klockan övertalar Linna hypnotisören Erik Maria Bark att få pojken att vittna under hypnos.
En familj i Stockholm blir offer för ett meningslöst mord, och den enda familjemedlemmen som mirakulöst överlever är den femtonårige sonen. Pojken ligger i koma och svävar mellan liv och död och kan inte förhöras med vanliga metoder. Samtidigt är familjens äldsta dotter spårlöst försvunnen. Polisen Joona Linna befarar att hon kan bli mördarens nästa offer. I sin kamp mot klockan övertalar Linna hypnotisören Erik Maria Bark att försöka få den komatösa pojken att vittna under hypnos.