Ammo
Bjørn blir rekryterad till ett företag inom den norska vapenindustrin och får förtroendet att ta hand om en stor affär med den franska militären. Precis innan avtalet ska slutas, upptäcker Bjørn att teknologin han nu är ansvarig för är olaglig och att han anställdes bara för att bli syndabock. När oskyldiga dör, kan Bjørn endast rädda sitt namn genom att gå in i en strid mot mäktiga motståndare.
Ammo följer huvudkaraktären Bjørn när han blir rekryterad till ett företag inom den norska vapenindustrin. Bjørn blir snabbt en stjärna på uppgång i företaget och får förtroendet att ta hand om en stor affär med den franska militären. Precis innan avtalet ska slutas, upptäcker Bjørn att teknologin han nu är ansvarig för är olaglig och att han anställdes endast i syfte att bli syndabock ifall några oegentligheter skulle upptäckas av myndigheterna. När oskyldiga dör som en direkt följd av teknologin Bjørn ska sälja, är det enda sättet Bjørn kan rädda sitt namn att gå in i en dödlig strid mot mäktiga motståndare. Och i denna strid måste Bjørn bestämma sig för vem han kan lita på.