Boris
Det har gått mer än tio år och gänget från Boris arbetar inte längre för Tv-bolaget, utan för den allsmäktiga plattformen. Hela gänget sätts att arbeta på serien ”Jesus liv” med Stanis som både producent och i huvudrollen. Plattformens stränga nya regler och dess mystiska algoritm innebär idel huvudbry för gänget.
Boris är tillbaka! Mer än tio år efter den förra säsongen arbetar våra kära rollfigurer för en stor global plattform. Nu ska de filma teveserien “Jesus liv” som kläckts av den allt mer narcissistiska Stanis La Rochelle och hans producent. Stanis, som numera är gift med Corinna, har anlitat de vanliga tre manusförfattarna, regissören René och Lopez, den före detta Tv-bolagschefen som nu arbetar som producent. Jobbet att medla mellan plattformen och våra hjältar faller till Alessandro, filmteamets ”slav” från ”Hjärtats ögon” som nu är plattformens chef för italienska serier. Vårt kära filmteam har det inte enkelt att anpassa sig till den nya ordningen under den allsmäktiga algoritmen och uppförandekoderna de måste följa på inspelningsplatsen.