The Raven On The Jetty
Mitt i föräldrarnas separation har en pojkes tysta längtan kraften att förändra allt. På sin födelsedag reser Thomas med sin mor för att besöka sin frånskilda far som lever ett isolerat liv på landet. Som stadsbo leder Thomas möte med den naturliga världen och hans gradvisa förståelse för den avgörande förbindelse han ger sina föräldrar till insikt och upptäckt.