Star Wars: Maul - Shadow Lord
Klonkrigen är över, och Maul smider planer på att återuppbygga sitt brottssyndikat på en planet dit Imperiet inte nått. Där möter han en ung och desillusionerad jedi-padawan som kan vara den lärling han söker, och som kan hjälpa honom att utkräva den hämnd han så hett eftertraktar.
I den undre världen på Janix sätter Maul en plan i verket för att stärka sin makt.