Giovanni E Le Sue Galline
På Sicilien har en liten bondby överlevt i området Marineo, bara 30 kilometer från Palermo. Under de fyra årstiderna anpassar sig byns liv och traditioner till nya grödor och ett förändrat klimat.
På Sicilien har en liten bondby överlevt i området Marineo, bara 30 kilometer från Palermo. Under de fyra årstiderna anpassar sig byns liv och traditioner till nya grödor och ett förändrat klimat. Den här dokumentären berättar om människorna där som, under krisen för spannmålsproduktion och mjölkkouppfödning, försöker upprätthålla sina förfäders, farföräldrars och fäders traditioner. Än i dag använder de uråldriga verktyg för att bruka jorden och föda upp djurarter som är på väg att försvinna på grund av industriell avel.