Explorer: Lost in the Arctic
Ett försök att lösa ett av de största mysterierna i utforskningshistorien, genom att hitta den legendariske arktiska upptäcktsresanden John Franklins förlorade grav.
Sir John Franklin gav sig av från England 1845 med två fartyg och 129 man för att vara den första som navigerade Nordvästpassagen, en ny handelsväg över världens topp. Franklins skepp försvann spårlöst. Nu försöker ett team av upptäcktsresande lösa mysteriet genom att spåra Franklins rutt på jakt efter hans sedan länge försvunna grav.