The Birth of Valerie Venus
En frustrerad, ensam och länge lidande kyrkoherdefru drabbas av en liten olycka medan hon rengör en staty av jungfru Maria som resulterar i att hon blir som "besatt", i brist på ett bättre ord och skapar sig ett eget liv med konstiga och till synes roliga konsekvenser.
Fast i livet som plikttrogen hemmafru har den lidande kyrkoherdens fru Valerie (55) tillbringat en livstid till att tjäna andra. Vilse och ensam vädjar hon tyst till en staty av jungfru Maria, som besvarar hennes böner i form av en märklig kraft. Övertygad om att hon är besatt, kämpar Valerie mot sig själv varje steg på vägen, tills hon inser att det faktiskt finns vissa fördelar med att vara snäll mot sig själv.