Chicos Del Puerto, Los
Miguel gör den resa som hans farfar, inspärrad av sin egen familj, inte kan göra: hans uppdrag är att gå på en begravning och lämna en arméjacka på graven till sin farfars vän. Åtföljd av Lola och Guillermo lämnar Miguel cementön som är hans Nazaret-kvarter. Han vandrar runt i Valencias förorter, letar efter en kyrkogård och möter en öde stad.