Out of My Mind
Melody Brooks, en sjätteklassare med cerebral pares, har stort intellekt och skarpt sinne, men eftersom hon inte kan prata och är rullstolsburen får hon inte samma möjligheter som sina klasskamrater. När en ung pedagog uppmärksammar sin elevs dolda potential och Melody börjar delta på vanliga lektioner, visar Melody att det hon har att säga är viktigare än hur hon säger det.
Melody Brooks, en sjätteklassare med cerebral pares, har stort intellekt och skarpt sinne, men eftersom hon inte kan prata och är rullstolsburen, blir andra ofta obekväma och tycker synd om henne. Hon har ett starkt stöd från sina föräldrar, men Melody längtar efter att bli sedd och hörd av omgivningen. När en ung pedagog uppmärksammar Melodys dolda potential, uppmuntrar hon Melody att börja delta på vanliga lektioner. Mot alla odds och trots motgångar leder Melody sin skolas frågesportsteam till framgång. Längs vägen använder Melody sin nya röst för att gjuta mod i familj, rektor och skolkamrater, en excentrisk granne och till och med familjens guldfisk.