The Amateur
I den här spionthrillern är Charlie Heller (Rami Malek) en briljant men introvert CIA-kryptograf som arbetar i Langley. När hans fru dödas i en terroristattack i London och hans överordnade vägrar agera, ger sig Heller ut på en farlig resa tvärs över jorden för att hitta de ansvariga med bara sin intelligens som sitt ultimata vapen.
Charlie Heller (Rami Malek) är en briljant men mycket introvert CIA-kryptograf som jobbar i källaren på huvudkvarteret Langley. Hans liv vänds upp och ner när hans fru dödas i en terroristattack i London. När hans chefer vägrar göra något tar han saken i egna händer och ger sig ut på ett farligt äventyr för att spåra upp de ansvariga, med bara sin intelligens som det ultimata vapnet för att undkomma förföljare och utkräva hämnd. I filmen spelar också Rachel Brosnahan, Caitríona Balfe, Michael Stuhlbarg och Laurence Fishburne. The Amateur regisserades av James Hawes. Manus är av Ken Nolan och Gary Spinelli baserad på romanen av Robert Littell.