Verdens verste menneske
Julie är snart 30 år gammal. Hennes pojkvän Aksel, som är lite äldre och en framgångsrik serietecknare, vill att de ska bilda familj, men Julie tvekar. Så en kväll smyger hon in på en fest där hon träffar en ung och charmig kille, och snart har hon lämnat Aksel och kastat sig in i ännu ett förhållande.
Julie är snart 30 år gammal. Hon har många talanger men få resultat, och hon känner sig mer och mer som en biroll i sitt eget liv. Hennes pojkvän Aksel, som är lite äldre och en framgångsrik serietecknare, vill att de ska bilda familj, men Julie tvekar. Så en kväll smyger hon in på en fest där hon träffar en ung och charmig kille, och snart har hon lämnat Aksel och kastat sig in i ännu ett förhållande. Julie kämpar för att hålla alla dörrar öppna, men upptäcker snart att vissa livsval redan har gått henne förbi.