Holes
En prisbelönt bästsäljare får liv när unge otursdrabbade Stanley Yelnats, som hemsöks av en uråldrig förbannelse, skickas till Green Lake. Där får han sitt livs äventyr när han och de andra i lägret — Squid, Armpit, Zigzag, Magnet, X-Ray and Zero — tvingas gräva ett hål varje dag för att hålla föreståndaren borta. Men varför? Innehåller scener där tobak förekommer.