Mission: Impossible
Ethan Hunt, en hemlig agent, sätts dit för att ha dödat sitt spionageteam och försöker fly från regeringens lönnmördare som efter honom. Han kämpar mot klockan för att upptäcka sanningen.
Tom Cruise är på topp i den här succéfilmen som gör att man sitter på helspänn filmen igenom. Cruise spelar Ethan Hunt, en hemlig agent som anklagas för att ha orsakat sitt teams död. Han flyr från lönnmördare utskickade av regeringen, bryter sig in i CIA:s mest ointagliga valv, håller sig kvar på taket till ett framrusande höghastighetståg. Hunt flyr i rasande fart för att hålla sig steget före sina förföljare… och kommer ett steg närmare den skrämmande sanningen.