Cruella
Emma Stone har titelrollen i Disneys Cruella, en film som skildrar ursprunget för en av filmhistoriens mest ökända – och kanske allra mest välklädda – skurkar: Cruella de Vil. Filmen utspelas i London på 1970-talet, mitt under punkrevolutionen, och följer den unga svindlaren Estella genom de händelser som får henne att anamma sin mörka sida och bli till den hesa och hämndlystna Cruella.