Under the Tuscan Sun
På semester i Italien köper Frances Mayes en villa på den toskanska landsbygden och bestämmer sig för att börja ett nytt liv. När hon rustar upp sitt nya hem dyker det upp en snygg ortsbo för att krydda tillvaron ännu mer.
Trött och sliten efter en jobbig skilsmässa åker San Francisco-författaren Frances Mayes (Diane Lane) på semester till Toscana för att vila upp sig. Under en rundtur i de vackra omgivningarna faller hon för stundens ingivelse och köper ett skamfilat 1700-tals hus. Frances bestämmer sig för att börja ett nytt liv, och sätter igång att rusta upp huset. Det annorlunda livet på den italienska landsbygden och de vänliga människorna gör att kraften sakta återvänder till Frances. Och under den toskanska solen får hon återigen uppleva vänskap, skratt och passionerad kärlek. Under the Tuscan Sun är baserad på Frances Mayes succéroman med samma namn. Det är en film som bejakar livet och tanken på att bra saker kan hända – bara man låter dem göra det.