Perception
Daniel Pierce är expert på neurologiska sjukdomar. Han är även schizofren. Pierce arbetar som konsult för FBI med fall som verkar ha med störda personer att göra. Han löser brott med hjälp av sin fantasifulla världsbild.
Excentriske dr Daniel Pierce är en av de främsta experterna på neurologiska sjukdomar och ovanliga mentala tillstånd. Han är även schizofren. Pierce arbetar som konsult för FBI med fall som verkar ha med störda personer att göra. Med sin kunskap om mänskligt beteende och sin förståelse av hjärnan ger den egensinnige brottlösande doktorn lektioner baserade på sin udda och fantasifulla världsbild.