Boston Legal
Alan Shore och Denny Crane leder en brigad av exklusiva advokater på en högklassig advokatbyrå i Boston, i en serie som fokuserar på de professionella och personliga liven för de begåvade men ofta känslomässigt utmanade advokater.
Det personliga och professionella livet för Bostons mest erfarna advokater utgör grunden för denna dramakomedi, som har nominerats till flera Emmy Awards. När Brad Chase (Mark Valley), en advokat från Washington, D.C, flyttas till Boston för att hålla ett öga på partnern Denny Crane (William Shatner) på Crane, Poole & Schmidt, hade han ingen aning om vad han gav sig in på. Samtidigt som Chase gör sitt bästa för att hålla ett öga på Crane, använder Alan Shore (James Spader) etiskt tvivelaktiga metoder för att vinna de fall som ingen annan vill kännas vid.