İkiz kardeşler Dipper ve Mabel yaz tatili için gizem dolu Esrarengiz Kasaba’ya gelirler.
Yaz tatillerini büyük amcaları ile Oregon’daki gizemli Esrarengiz Kasaba’da geçirecek olan ikiz kardeşler Dipper ve Mabel Pines beklenmedik bir macerayla karşı karşıyadırlar. Dipper ve Mabel’ın Stan Amca olarak bilinen paragöz büyük amcaları, masum müşterilerden fazla para aldığı eğlenceli turist kapanı Gizemli Kulübede ikizleri yardımcısı yapar. Dipper ve Mabel kısa sürede Gizemli Kulübenin bir aldatmaca olduğunu keşfetseler de yeni kasabalarında tuhaf bir şeyler olduğunu hissederler ve birlikte Esrarengiz Kasaba’nın sırlarını açığa kavuşturmaya başlarlar.