Kaya
Deli bir askerin bir ada hapishanesi olan Alcatraz’ı ele geçirmesi ve San Francisco’ya ölümcül zehir içeren gaz füzeleri fırlatma tehdidinde bulunması ile bir kimyasal silah uzmanı ve marifetli bir mahkûm, onu durdurmaya koyulur.
Akademi ödüllü Sean Connery ve Nicolas Cage gişe rekorları kıran bu aksiyon-macera filminde hünerlerini sergilerler. Deli bir askerin (Ed Harris) bir ada hapishanesi olan Alcatraz’ı ele geçirmesi ve San Francisco’ya ölümcül zehir içeren gaz füzeleri fırlatma tehdidinde bulunması ile milyonlarca insanın yaşamı tehlikeye girer. Yıkımın gerçekleşmesine az bir süre kala zaman akıp giderken, bir kimyasal silah uzmanı (Cage) ve zamanında Alcatraz’dan kaçmayı başarabilmiş marifetli bir mahkûm (Connery) şimdi hapishaneye girmeli ve füzeleri etkisiz hale getirmelidir.