Cesur
Hayatta kendi yolunu çizmeye kararlı Merida, krallığın asi ve isyankar lordları için eskiden beri kutsal bir geleneğe karşı çıkar. Yaptıkları, istemeden de olsa krallıkta kaos yaratan Merida, çok geç olmadan bütün yeteneklerini kullanarak kötü laneti kaldırıp cesaretinin gerçek anlamını keşfetmek zorundadır.