Fil
Afrika fili Shani ve onun neşeli oğlu Jomo, Okavango deltasından Zambezi Nehri'ne doğru uçsuz bucaksız bir yolculuğa çıkar. Sürüleriyle birlikte Kalahari Çölü boyunca yüzlerce kilometre seyahat ederek destansı bir serüvene atılırlar. Büyük ataları Gaia liderliğindeki aile, dünyadaki cennete ulaşma arayışında atalarının ayak izlerini takip ederken acımasız sıcaklık, azalan kaynaklar ve ısrarlı yırtıcı hayvanlarla karşı karşıyadır.
Afrika fili Shani ve onun neşeli oğlu Jomo, daha önce sayısız nesiller boyunca atalarının yaptığı gibi, Okavango deltasından Zambezi Nehri'ne kadar uçsuz bucaksız Kalahari Çölü boyunca yüzlerce kilometre seyahat ederek, sürüleriyle destansı bir yolculuğa çıktılar. Shani ve ailesi, bu uzun göçleri yapan dünyadaki son filler arasında. Shani, henüz göç deneyimi yaşamamış, iri gözlü, bir yaşındaki Jomo'nun annesi ve 40 yaşında. Şu anda ablası Gaia’nın yürüttüğü sürü reisliği için sırada o var. Gaia'nın sürüsü, dağlardan akan ve çölün kalbini Okavango deltası olarak bilinen yeşil bir vahaya dönüştürüp hayat veren suya ihtiyaç duyan - su aygırından, leçveye ve babunlara kadar- sayısız tür arasında. Ancak mevsim sonuna az kaldı ve yakında toplu bir göç olacak. Yaşam için, dünyadaki hiçbir şey sudan daha değerli değildir. Ve belki de hiçbir yerde bu durum, gezegendeki en kurak yerlerden biri olan Güney Afrika'daki Kalahari çölünden daha belirgin değil. Sular çekiliyor ve delta, bir dizi kaybolan havuz haline geldiğinden cennet yakında toza dönüşecek. İçgüdüsel olarak Gaia, kalan su kuyuları kurumadan sürüyü doğrudan Kalahari çölüne götürmesi gerektiğini biliyor. Sürünün başarılı olması, onun nesiller boyu aktarılan tecrübesine ve bilgeliğine bağlı. "Fil asla unutmaz." sözünün belirttiği gibi, bu devasa memelilerin geçmişleriyle derin bir bağı var. Gaia, ailesini eski fil yollarına, çizgi ve çember ağlarına götürecek, bu çemberler ise ailenin uçsuz bucaksız çölü geçmek için umutsuzca ihtiyaç duyacağı su delikleri. Yol boyunca, nem açısından zengin mopan yaprakları ve yağmur suyuyla dolu baobab ağacı gövdeleri gibi kaynaklardan besin arayacaklar. Sürü hedefine yaklaştığında, aradığı güvenli bölgeye ulaşmak için güçlü Zambezi Nehri'ni geçmek zorunda. Timsahların Jomo gibi yavru filleri avladığı sığlıklara girmeli ve onları dünyanın en büyük şelalesi Victoria Şelaleleri'ne çekebilecek vahşi bir akıntıyla savaşmalıdır. Neyse ki, sürü başaracak güce ve dayanıklılığa sahip, sınırsız suyun ve ağaçlardan düşürebilecekleri tüm hurma fındıklarının tadını çıkarırken dinlenebiliyor. Ancak birkaç ay içinde kıtlık başlayacak ve su, Okavango deltasına doğru geri çekilecek. Aile, yine Afrika'nın vahşi doğasını kat etmek zorunda. Angola sel suları bu yıl erken çekilmeye başladığından sürü hızlı hareket etmeli. Çünkü deltaya geri dönüş kolay olmayacak. Ancak filler arasındaki duygusal bağlar insanlar arasındaki kadar güçlüdür ve ailenin gücü, onları bu noktaya kadar getirdi. Gaia, Shani, Jomo ve aileleri, aslan ülkesinden geçen en kısa yolu seçmeye cesaret ederler.